onsdag 4. november 2015

Hardwarefest!

Selv om jeg er glad i å programmere i mykvare, er det alltid morsomt med harde pakker. I dag fikk jeg flere hardware-pakker i posten! Jeg lar dette bli et innlegg hvor jeg viser de uten alt for mye tekst.


DHT22 er en fukt og temperatursensor, denne er noe bedre enn
DHT11 som jeg har flere av allerede.


Dette er en bevegelsessensor som jeg skal leke med

NodeMCU (ESP8266) er en mikrokontroller med innebygd
WiFi, det gir en fin IoT (Internet Of Things) enhet. Den er også
kompatibel med Arduino

Arduino Pro Micro, det er min minste Arduino hittil.
Det skal bli morsomt å lodde på de headerne :-)
Ble litt overrasket over hvor mye mindre den er enn Nano V3.

Utviklingskort for ESP8266, gjør det enklere å koble på sensorer.
Bakside av utviklingskort for ESP8266, glemte å tenke på
at jeg må ha en strømforsyning på minst 6V :-P
Må se om den kan mates med 5V via headers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar