onsdag 16. juli 2014

Problemer med WiDi eller WHDMI-overføring på 5Ghz båndet?

Ping pong, din dong!
Hvis du sliter med trådløs overføring til din TV, Projektor eller en annen medieenhet, har du helt sikkert gått gjennom alle kanalene i routeren din. Hvis det ikke hjalp, bør du starte feilsøking for å finne ut om det er en kollisjon.

Sett i gang en ping i kommandolinjen, se om pingen varierer når du gjør andre ting. Eksempelvis: Se om ping endres når du strømmer medie trådløst.
Hvis det ikke hjelper å skifte kanaler, bør du justere ned maksimal båndbredde på AC-routeren din. På min router, stod den på 1300 Mbit, noe som gjør at bølgelengden er bredere. Selv om jeg endret kanaler, fikk jeg interferens og det var ganske mye pakketap.
Her har jeg justert ned til usle 600 mbit.
I noen tilfeller, fikk jeg ping mellom 70-1000ms, av og til fikk jeg tidsavbrudd. Ved å justere ned maksimal teoretisk båndbredde til 600 Mbit, har jeg gode pingtider. Fikk 21 ms mot bredbåndstesten og jeg kan nå sende trådløst media på 5Ghz båndet, uten interferens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar