tirsdag 29. juli 2014

Bloggen kan installeres som en Google Chrome APP

icon_128.png og manifest.json komprimeres og lastes opp på
Google Chrome sin utviklerside, deretter laster man opp
skjermbilder og promo-bildene.
Etter litt programmering for en klient, fant jeg ut at jeg skulle lage en Chrome APP.
Jeg har større planer enn det jeg endte opp med, men jeg måtte jo lage min egen "hello world" (det er en slags basic / helt enkel kode man lager, for å se om man får til noe).

Det var veldig enkelt å lage en slik type app (self hosted). I praksis betyr det at Appen fungerer som en lenke til nettstedet. Den vil dog ligge i applikasjonsskuffen til chrome. Du må også lage ikon til Appen, samt du må lage skjermbilde(r) og du må lage minst en stk. banner (helst tre, men jeg lagde bare en).

Det er også en JSON manifestfil du må fikle litt med.

Resultatet blir en app ala: https://chrome.google.com/webstore/detail/olav-alexander-mjelde/bcmlknapffmfojgppldoidendbiiendg?utm_source=plus

Mitt neste prosjekt blir nok en extension (utvidelse / innstikk).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar